Kasım Ayı Günlük Planı - timasplanlar-kasimyarimgun linkinden indirebilirsiniz. Aşağıda bazı kısımlardan örnekler mevcut. Okulun Adı ...
Kasım Ayı Günlük Planı - timasplanlar-kasimyarimgun linkinden indirebilirsiniz. Aşağıda bazı kısımlardan örnekler mevcut.
Okulun Adı : ...........................................................
Tarih : ..... / .... / 20.....
Yaş Grubu (Ay): 48-66
Öğretmen Adı : ...........................................................
Kasım 1. Gün
EĞİTİM AKIŞ
■ Güne Başlama Zamanı
Çocuklar güler yüzle karşılanır. Hangi öğrenme merkezlerine geçecekleri sorulup çocuklara rehberlik edilir.
■ Oyun Zamanı
Hareketli bir müzik açılarak çocuklar sabah jimnastiğine yönlendirilir. Jimnastikten sonra tuvalet ve temizlik ihtiyaçlarını gideren çocuklarla kahvaltıya geçilir.
■ Kahvaltı - Temizlik
■ Etkinlik Zamanı
"Çöp Çocuk Yapıyorum" isimli bütünleştirilmiş Türkçe ve sanat etkinliği
"Kahkaha Atıyorum" isimli oyun etkinliği
■ Günü Değerlendirme Zamanı
▪
▪
▪
■ Eve gidiş
Hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.
ÇÖP ÇOCUK YAPIYORUM
Etkinlik Türü: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu (Ay): 48-66
■ Genel Değerlendirme
Okulun Adı : ...........................................................
Tarih : ..... / .... / 20.....
Yaş Grubu (Ay): 48-66
Öğretmen Adı : ...........................................................
Kasım 1. Gün
EĞİTİM AKIŞ
■ Güne Başlama Zamanı
Çocuklar güler yüzle karşılanır. Hangi öğrenme merkezlerine geçecekleri sorulup çocuklara rehberlik edilir.
■ Oyun Zamanı
Hareketli bir müzik açılarak çocuklar sabah jimnastiğine yönlendirilir. Jimnastikten sonra tuvalet ve temizlik ihtiyaçlarını gideren çocuklarla kahvaltıya geçilir.
■ Kahvaltı - Temizlik
■ Etkinlik Zamanı
"Çöp Çocuk Yapıyorum" isimli bütünleştirilmiş Türkçe ve sanat etkinliği
"Kahkaha Atıyorum" isimli oyun etkinliği
■ Günü Değerlendirme Zamanı
▪
▪
▪
■ Eve gidiş
Hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.
ÇÖP ÇOCUK YAPIYORUM
Etkinlik Türü: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu (Ay): 48-66
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ | ||
BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır. Göstergeleri: ▪ Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler. DİL GELİŞİMİ Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır. Göstergeleri: ▪ Sohbete katılır. ▪ Konuşmak için sırasını bekler. | MOTOR GELİŞİM Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri: ▪ Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. ▪ Malzemeleri keser. ▪ Malzemeleri yapıştırır. ▪ Nesneleri kopartır/yırtar. | |
ÖĞRENME SÜRECİ | ||
▪ Çöp adam şeklindeki çomak kuklayla çocuklara selam verilir ve "Çöp Adam" şiiri okunur. ÇÖP ADAM Çöpten bir adamım ben, Çöpten eşyalar yaparım. Çöpten hayvanlar yaparım. Ben bir çöp adamım. ▪ Şiir yeterince tekrar edildikten sonra, "Haydi hep birlikte çöp adam yapalım." denir ve çocuklar masalara yönlendirilir. Makaslarını ve yapıştırıcılarını da kendileri alan çocuklar masalara geçerler. ▪ Çocuklar dağıtılan daire kalıplarını keserlerken "Bu şeklin adını söyler misiniz?" diye sorulur. Çocuklar cevap verdikten sonra "Bu daire çöp adamımızın kafası olacak." denir. ▪ Çöp adamın gözünü, ağzını, burnunu çocuklar kendileri diledikleri duygu durumunu yansıtır biçimde çizerler. ▪ Çocuklar dağıtılan buzdolabı poşetlerine çeşitli artık kâğıtları doldurarak çöp adamın vücudunu oluştururlar. ▪ Son aşamada, el ve ayakları da yapıştırıldıktan sonra çöp adam etkinliği sona erer. | ||
MATERYALLER | KAVRAMLAR | |
Buzdolabı poşeti, artık kâğıtlar, yapıştırıcılar, makaslar, kalemler | Daire, mutlu, üzgün, kızgın, korkmuş, şaşkın | |
SÖZCÜKLER | ||
AİLE KATILIMI | ||
Ailelere, çocuklarıyla masanın üzerinde kürdanları kullanarak çöp adam yapma etkinliği yapabilecekleri notu iletilir. | ||
UYARLAMA | DEĞERLENDİRME |
■ Genel Değerlendirme
COMMENTS