Eylül ve Ekim Aylık Plan Akışı - Aşağıdaki linkten word dosyası olarak indirip kendinize göre uyarlayabilirsiniz. 001 - kavram çizelgele...
Eylül ve Ekim Aylık Plan Akışı - Aşağıdaki linkten word dosyası olarak indirip kendinize göre uyarlayabilirsiniz.
TAM GÜNLÜK EĞİTİM PLANI
HAYDİ TANIŞALIM
Etkinlik Çeşidi : Oyun Etkinliği (Aile Katılımlı Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Dil Gelişimi
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, bağlaç kullanır.
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır.
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Adını, soyadını söyler.
Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını söyler.
Kazanım 15. Kendine güvenir.
Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar ve aileleri sınıfın kapısında karşılanır. Ailelere ve çocuklara çikolata ikram edilir. Çocuklar aileleriyle birlikte sınıfa alınır. Bir süre birlikte sınıfta kalabilecekleri söylenir. Öğretmen kendini tanıtır ve çocukları sıra ile yanına çağırarak, çiçek desenli hazırladığı yaka kartlarını takar.
Anne/babalar, çocuklar ve öğretmen daire şeklinde otururlar. Önce öğretmen adını ve soyadını söyler, sonra elindeki topu tutarak, anne/babalardan birine atar.
Topu alan kişi, kendi adını ve çocuğunun adını söyleyerek topu başka bir anne/babaya atar. Böylece tüm anne/babalar kendilerini ve çocuklarını gruba tanıtırlar. Daha sonra top çocuklara atılır. Çocuklar kendilerini ve ailelerini gruba tanıtırlar.
En kalabalık ve en tenha aileler ile eşit sayıda bireyi olan aileler belirlenir. Çocuklar topu kaldırırlar, etkinlik tamamlanır.
Materyaller
Top, yaka kartları
Sözcükler
Kavramlar
Miktar (Kalabalık –tenha)
Aile katılımı
Aileler uyum haftasında yapılan etkinliklere katılmaları için davet edilir.
Değerlendirme
Az önce nasıl bir oyun oynadık? Oyunda ne kullandık? Ailenizle bu oyunu oynarken neler hissettiniz? Ailenizi ve kendinizi tanıtmak hoşunuza gitti mi? En çok/en az bireyi olan aile kimin ailesiymiş? Sınıfımızı beğendiniz mi? Hangi öğrenme merkezlerinde oynamak hoşunuza gitti? Evinizde sınıfımızda bulunan oyuncaklardan var mı?
Uyarlama
- 001 - kavram çizelgeleri
- 01-BICIR BICIR EYLÜL AYLIK PLAN
- 01-BICIR BICIR EYLÜL GÜNLÜK PLAN
- 02-BICIR BICIR EKİM AYLIK PLAN
- 02-BICIR BICIR EKİM GÜNLÜK PLAN
TAM GÜNLÜK EĞİTİM PLANI
HAYDİ TANIŞALIM
Etkinlik Çeşidi : Oyun Etkinliği (Aile Katılımlı Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :
KAZANIM VE GÖSTERGELER
Dil Gelişimi
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, bağlaç kullanır.
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır.
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Adını, soyadını söyler.
Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını söyler.
Kazanım 15. Kendine güvenir.
Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar ve aileleri sınıfın kapısında karşılanır. Ailelere ve çocuklara çikolata ikram edilir. Çocuklar aileleriyle birlikte sınıfa alınır. Bir süre birlikte sınıfta kalabilecekleri söylenir. Öğretmen kendini tanıtır ve çocukları sıra ile yanına çağırarak, çiçek desenli hazırladığı yaka kartlarını takar.
Anne/babalar, çocuklar ve öğretmen daire şeklinde otururlar. Önce öğretmen adını ve soyadını söyler, sonra elindeki topu tutarak, anne/babalardan birine atar.
Topu alan kişi, kendi adını ve çocuğunun adını söyleyerek topu başka bir anne/babaya atar. Böylece tüm anne/babalar kendilerini ve çocuklarını gruba tanıtırlar. Daha sonra top çocuklara atılır. Çocuklar kendilerini ve ailelerini gruba tanıtırlar.
En kalabalık ve en tenha aileler ile eşit sayıda bireyi olan aileler belirlenir. Çocuklar topu kaldırırlar, etkinlik tamamlanır.
Materyaller
Top, yaka kartları
Sözcükler
Kavramlar
Miktar (Kalabalık –tenha)
Aile katılımı
Aileler uyum haftasında yapılan etkinliklere katılmaları için davet edilir.
Değerlendirme
Az önce nasıl bir oyun oynadık? Oyunda ne kullandık? Ailenizle bu oyunu oynarken neler hissettiniz? Ailenizi ve kendinizi tanıtmak hoşunuza gitti mi? En çok/en az bireyi olan aile kimin ailesiymiş? Sınıfımızı beğendiniz mi? Hangi öğrenme merkezlerinde oynamak hoşunuza gitti? Evinizde sınıfımızda bulunan oyuncaklardan var mı?
Uyarlama
COMMENTS