Eylül Aylık Plan Akışı Akıllı Çocuklar Seti - Aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz. 001 - kavram çizelgeleri 01 - TAM AKILLI ÇOCUKLA...
Eylül Aylık Plan Akışı Akıllı Çocuklar Seti - Aşağıdaki linklerden indirebilirsiniz.
BANA KENDİNİ TANIT
Etkinlik Çeşidi : Oyun Etkinliği (Aile Katılımlı Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu :
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, bağlaç kullanır.
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
Sosyal duygusal gelişim
Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Adını, soyadını söyler.
Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını söyler.
Kazanım 15. Kendine güvenir.
Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar ve aileleri sınıfın kapısında karşılanır. Ailelere ve çocuklara çikolata ikram edilir. Çocuklar aileleriyle birlikte sınıfa alınır. Bir süre birlikte sınıfta kalabilecekleri söylenir. Öğretmen kendini tanıtır ve çocuklarla tek tek tanışarak, çiçek desenli hazırladığı yaka kartlarını takar. Öğretmen çocuklara "Haydi şimdi hep birlikte el ele tutuşalım büyük bir daire olalım" denir. Çocuklar ve aileleri el ele tutuşup halka olduktan sonra hep birlikte yere oturulur bağdaş kurmalarına rehberlik edilir. Öğretmen çocuklara “Çocuklar benim adım… Sizin öğretmeninizim. Sizleri yakından tanımak istiyorum. Aklıma bir oyun geldi, ne dersiniz elimdeki bu topu kullanarak hem oyun oynayalım, hem de kendimizi tanıtalım” der.
Öğretmen tekrar kendini tanıtır ve elindeki topu yanındaki çocuğa verir. Oyun tüm çocukların katılımı ile devam eder.
Materyaller
Top, yaka kartları
Sözcükler
Merhaba
Kavramlar
Aile katılımı
Aileler uyum haftasında yapılan etkinliklere katılmaları için davet edilir.
Evde çocuklarına hangi arkadaşlarının isimlerini öğrendin diye sormaları istenir.
Değerlendirme
Az önce nasıl bir oyun oynadık?
Oyunda ne kullandık?
Oyunumuzu oynarken keyif aldınız mı?
Sınıfımızı beğendiniz mi?
Okula geldiğin için mutlu musun?
Hangi öğrenme merkezlerinde oynamak hoşunuza gitti?
Evinizde sınıfımızda bulunan oyuncaklardan var mı?
İsmimizi söylerken hangi organımızla ritim tuttuk?
Ritim çalışması yaparken zorlandınız mı?
Hangi arkadaşlarının isimlerini öğrenebildin?
Okul dışında arkadaşlarından aynı isimde olan sınıf arkadaşınız var mı?
Uyarlama
- 001 - kavram çizelgeleri
- 01 - TAM AKILLI ÇOCUKLAR EYLÜL AYLIK PLAN
- 01-Eylül AKILLI ÇOCUKLAR PLANTAM GÜNLÜK EĞİTİM PLANI
BANA KENDİNİ TANIT
Etkinlik Çeşidi : Oyun Etkinliği (Aile Katılımlı Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu :
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
Dil Gelişimi
Kazanım 4. Konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanır.
Göstergeleri: Cümle kurarken isim, fiil, bağlaç kullanır.
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler.
Sosyal duygusal gelişim
Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Adını, soyadını söyler.
Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır.
Göstergeleri: Anne ve babasının adını, soyadını söyler.
Kazanım 15. Kendine güvenir.
Göstergeleri: Grup önünde kendini ifade eder. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar ve aileleri sınıfın kapısında karşılanır. Ailelere ve çocuklara çikolata ikram edilir. Çocuklar aileleriyle birlikte sınıfa alınır. Bir süre birlikte sınıfta kalabilecekleri söylenir. Öğretmen kendini tanıtır ve çocuklarla tek tek tanışarak, çiçek desenli hazırladığı yaka kartlarını takar. Öğretmen çocuklara "Haydi şimdi hep birlikte el ele tutuşalım büyük bir daire olalım" denir. Çocuklar ve aileleri el ele tutuşup halka olduktan sonra hep birlikte yere oturulur bağdaş kurmalarına rehberlik edilir. Öğretmen çocuklara “Çocuklar benim adım… Sizin öğretmeninizim. Sizleri yakından tanımak istiyorum. Aklıma bir oyun geldi, ne dersiniz elimdeki bu topu kullanarak hem oyun oynayalım, hem de kendimizi tanıtalım” der.
Öğretmen tekrar kendini tanıtır ve elindeki topu yanındaki çocuğa verir. Oyun tüm çocukların katılımı ile devam eder.
Materyaller
Top, yaka kartları
Sözcükler
Merhaba
Kavramlar
Aile katılımı
Aileler uyum haftasında yapılan etkinliklere katılmaları için davet edilir.
Evde çocuklarına hangi arkadaşlarının isimlerini öğrendin diye sormaları istenir.
Değerlendirme
Az önce nasıl bir oyun oynadık?
Oyunda ne kullandık?
Oyunumuzu oynarken keyif aldınız mı?
Sınıfımızı beğendiniz mi?
Okula geldiğin için mutlu musun?
Hangi öğrenme merkezlerinde oynamak hoşunuza gitti?
Evinizde sınıfımızda bulunan oyuncaklardan var mı?
İsmimizi söylerken hangi organımızla ritim tuttuk?
Ritim çalışması yaparken zorlandınız mı?
Hangi arkadaşlarının isimlerini öğrenebildin?
Okul dışında arkadaşlarından aynı isimde olan sınıf arkadaşınız var mı?
Uyarlama
COMMENTS